Vi er stolte av våre kunder

Vi strekker oss langt for å gjøre kundene våre fornøyd, og vi forsøker alltid å gjøre det enklere å bruke vårt system og vår kundeservice.

Utvalg av kunder

  • Alle
  • Detaljbutikken
  • Klesbutikken
  • Restauranten
  • Spesialbutikken

Utvalg av kundehistorier

Normal – 76 forhandlere

Ajour har vært med helt fra starten og har hatt tro på Normals konsept om å levere kvalitetsvarer til lave priser. For at et slikt konsept kan ekspandere i høy fart og holde omkostningene nede, krever det at man har en IT-løsning som forenkler det administrative arbeidet. Grunnleggeren av Normal, Torben Mouritsen, og eieren av Ajour, Flemming Thomasen, gjorde dette til et felles mål og resultatet taler for seg selv. Etter ca. fire måneders utvikling stod vi med et produkt som kunne styre innkjøpene til en butikkjede, med relativt få ansatte til at håndtere oppgaven. Dette ble gjennomført på grunn av Ajour’s intelligente system hele tiden beregnet hva den enkelte butikken trengte å bestille. I denne beregningen ble det tatt høyde for omsetningshastigheten i den enkelte butikk og leveringstid fra leverandøren.

Paradis – 55 forhandlere

Paradis var i lang tid på jakt etter et system som var stabilt, kunne håndtere lojalitetskort, og som var lett å lære for alle deres franchise-butikker. Valget falt på Ajour fordi Paradis kontaktet flere eksisterende kunder som fortalte at Ajour var den beste partneren til å løse oppgaven. I Ajour’s kassasystem var det tekniske naturligvis på plass, og ved inngåelse av samarbeidet utviklet Ajour en integrasjon til Paradis sin nettbutikk, hvor hver enkelt butikk kunne laste opp hvilke is-varianter de hadde laget. Ajour utviklet videre en integrasjon til e-conomic samt et spesielt utviklet produksjonssystem. Det unike produksjonssystemet inneholdt oppskrifter, samt prosessen for å lage selve isen. Dette gjorde det ekstremt lett å lære opp nye ansatte i franchise-butikkene, da alt av informasjon lå tilgjengelig direkte i systemet.

Den gode historie starter her…

«Stabilt og fleksibelt kasse- og produksjonssystem – Vi brukte 2 år på å finne et kassesystem, der kunne håndtere en kjede på over 100 butikker, men kunne læres på 20 minutter»

Jørgen Bjerre, PARADIS-IS

Madklubben – 14 restauranter

Madklubben har vært kunde hos Ajour i 12 år og har vært en viktig spiller i utviklingen av Ajour sin optimalisering av restaurant-løsninger. Madklubben har hele tiden vært i utvikling og fått en mer og mer travel hverdag i deres restauranter. Dette gjør at kravene til deres IT-løsninger stadig blir større. Det siste prosjektet Ajour har drevet med har vært å lage en integrasjon til et av Europas beste BI-løsninger, som har hjulpet Madklubben med å få et enda bedre overblikk over hva som foregår i deres restauranter.

Geranium – Danmarks eneste 3 stjerners Michelin-restaurant

Som Danmarks eneste Michelin-restaurant med 3 stjerner har Geranium hele veien hatt unike ønsker til systemet som skal gjøre opplevelsen for deres gjester helt spesiell. Når man besøker Geranium får man ikke en vanlig kvittering, men i stedet får man en kvittering som er printet på et A5 papir. Geranium ønsker å yte best mulig service og dette må de gjøre for å opprettholde sine 3 michelin stjerner. Ajour har hjulpet dem med det og Geranium fremstår som den mest profesjonelle restauranten på grunn av disse funksjonene.

Ønsker du litt hjelp? La oss ringe deg opp

Vi finnes i over 10 land